info@ggtours.dk (45) 26 24 49 35
Søg

Praktisk info

Gælder som supplement til GG Tours’ handelsbetingelser, men erstatter ikke disse.

Bestilling af rejser:

Bestilling af rejser foregår via vor hjemmeside www.ggtours.dk, på mail info@ggtours.dk eller ved telefonisk henvendelse på tel. +45 26 24 49 35. Nogle af vore produkter kan også bestilles via dealpartnere såsom, Spotdeal, Sweetdeal, Takeoffer og Deal.dk.

Bestiller du selv online pålægges der ingen gebyr ud over kreditkort gebyr ca. 1,5 – 2,5%. Bestiller du gennem en af vore medarbejdere pålægges der et ekstra gebyr på kr. 30 pr. person + kreditkortgebyr.  Betaling foregår via kreditkort eller via bank overførsel.  Det er muligt at betale med Visa dankort og Mastercard på alle vore rejser. Når du bestiller vælger du din fortrukne måde at betale.

Produkt priser:

Alle priser som udbydes er med udgangspunkt i dagens udbudte flypriser, som hurtigt kan ændres. GG Tours forbeholder sig derfor ret til løbende at justere priser på alle produkter med fly. Som kunde er du naturligvis sikret den gældende købspris online, når du har bestilt dit rejse-produkt

Ved bestilling af gruppe- eller virksomhedsrejser (min. 10 personer). skal udfyldes en særlig kontaktformular, hvorefter du vil modtage et tilbud efterfulgt af en ordrebekræftelse – se link………

Når du som kunde først har bestilt en gang hos GG Tours får du automatisk din personlige online konto, hvor du selv kan tilkøbe ekstra ydelser til rejsen samt bestille nye produkter.

Jeres personlige konto hos GG Tours:

Når din personlige konto først er oprettet vil du modtage alle informationer og rejsedokumenter på din personlige konto, Alle rejsedokumenter vil som udgangspunkt uploades på din konto senest 14 dage før afrejse ved rejser bestilt en måned eller mere før afrejse. Ved rejsebestillinger mindre end en måned før afrejse vil rejsedokumenter uploades senest 7 dage til 1 dag før afrejse.

Som kunde hos GG Tours kan du selv foretage eventuelle tilkøb og ændringer af bestillinger samt foretage helt nye bestillinger.  Ændringer af rejseperioder og navne kan ikke foretages online efter ordren er gennemført, men skal ske via en medarbejder fra GG Tours ApS og der må påregnes ekstra omkostninger i den forbindelse.

GG Tours rejser som købes gennem deal-sites:

Har du bestilt GG Tours rejser via deal-partnere skal du inden for 48 timer tilmelde dig hos GG Tours via det link som er oplyst på dealen.  Først når GG Tours har modtaget de nødvendige oplysninger er du oprettet som GG Tours kunde. GG Tours har ikke mulighed for at bestille flybilletter m.m. før vi har modtaget personoplysninger på alle deltagere som rejser på dealpakken. Vi forbeholder os ret til at opkræve ekstra pris oven i deal-prisen, såfremt vi ikke modtaget alle nødvendige personoplysninger inden dealkampagnen udløber.

GG Tours rejser som indløses via rejsetilgodehavendebeviser eller gavekort.

GG TOURS kan udstede værdibeviser i tilfælde af en rejse bliver udsat eller  aflyst eller når kunden ønsker et  gavekort eller rejsebevis med fleksible rejsemuligheder.  Rejseværdibeviset eller gavekortet har gyldighed  i to år gældende fra datoen beviset er udstedt.  Kunden kan inden for denne periode  til en enhver tid  indløse rejseværdibeviset og omsætte det til en ny rejse eller rejseservice som udbydes af GG Tours, dog afgrænset såfremt der  måtte være  defineret  specifikke afgrænset ydelser og ibrugtagelsesmuligheder på det udstedte værdibevis. Når kunden har valgt en rejse som de ønsker, indløses værdibeviset ved at sende det på mail eller post til GG Tours.

Et rejsetilgodehavendebevis kan kun omsættes til en rejse eller rejseservices som udbydes af GG Tours og kan ikke indfries kontant,  dog undtaget i tilfælde af GG Tours har begæret konkurs. I sådanne tilfælde kan kunden rejse krav om erstatning hos rejsegarantfonden helt ligestillet med hvis kunden havde købt og betalt for  en pakkerejse.  Dog er dette ikke muligt når værdibeviset er udløbet – d.v.s at kunden inden for den to årige gyldigheds periode ikke har gjort brug af værdibeviset.

De samme regler gør sig gældende for gavekort

Rejsedokumenter:

Det er meget vigtigt at de personoplysninger du angiver ved bestilling på alle rejsende er korrekte og i fuld overensstemmelse med de rejsendes pas. GG Tours tager ikke ansvar for forkert angivet personoplysninger. Mange flyselskaber kan kræve betaling for en helt ny flybillet, hvis der er væsentlige fejl.

På rejser med fly er det ikke muligt at fortryde sin ordre. Ønsker du at foretage ændringer på din ordrebestilling eksempelvis ændre navne, periode e.l. kan det gøres mod ekstra betaling og gebyr som beregnes ud fra dagsprisen fra det enkelte flyselskab. GG Tours tager altid et gebyr på min. 250 for ændring af flybilletter som ligges oven i ekstraudgiften til flyselskabet.

Rejsedokumenter i dag, ser meget forskellige ud fra flyselskab til flyselskab, hvor nogle flyselskaber udsteder et rejsedokument nøjes andre med en form for rejsekvittering. Det er ikke længere nødvendigt med fysiske billetter eller et egentligt rejsedokument. På dine fremsendte rejsepapirer vil altid fremgå dit reservations/bookingnummer, som er det du skal benytte til at checke ind online eller i lufthavnen samt naturligvis rejseplanen og navne på alle rejsende. Mangler disse oplysninger bedes du kontakte GG Tours omgående

Bagage og check-in:

Hvis du ønsker ekstra bagage når du bestiller rejsen hos GG tours er det en fordel, hvis bagage bestilles sammen med rejsen, da prisen ofte vil være højere når det bestilles efterfølgende. Priser på ekstra bagage vil fremgå ud for det enkelte rejseprodukt, som du ønsker at bestille. Vær venligst opmærksom på at flyselskaber har forskellige standarder for hvad der må medbringes af håndbagage og kufferter mht. til vægt og mål. Inden du rejser skal du selv checke det enkelte flyselskabs gældende regler for tilladt vægt, indhold, mål o.l. GG Tours kan ikke gøres ansvarlig for eventuelle misligholdelser af flyselskabernes krav.

Når du køber et rejseprodukt gennem GG Tours, med mindre der er tale om en grupperejse, skal du selv checke ind. Processen fremgår af dit slutdokument. Nogen flyselskaber har krav til online in-checkning og vil kræve høje gebyrer, hvis du skal have hjælp fra flyselskabet til at check ind i lufthavnen.  Du har også mulighed for at tilkøbe check-in service gennem GG Tours – det koster kr. 50 pr. person pr. retning

Andre flyselskaber har Ingen krav til online in-checkning, her møder du bare op i lufthavnen og checker ind via terminaler eller check-in skranker. GG Tours vil altid oplyse omkring de forskellige krav, ligesom det fremgår på vor hjemmeside når du bestiller en af vore rejser. GG Tours kan ikke gøres ansvarlig for hvis flyselskabets krav i forhold til check-in ikke overholdes. Det er kundens eget ansvar at læse vore anvisninger samt følge med på flyselskabet egen hjemmeside.

Når du checker ind i lufthavnen skal du være opmærksom på at flere flyselskaber har skærpet kravene til rettidigt fremmøde. Møder du op til gaten senere end anførte tidsfrist kan du afvises og må købe en ny flybillet. Du skal selv sørge for at undersøge og leve op til kravene fra det enkelte flyselskab og GG Tours kan ikke gøres ansvarlig herfor.

Tilkøb af ekstra ydelser, udflugter, middage og transfer m.m.:
På alle vore rejser uanset om det er Flex Travel eller Guidet Travel er der mulighed for at bestille ekstra ydelser til dit rejseprodukt.

Vi anbefaler så vidt muligt at tilkøbe ekstra ydelser til din rejse fra start eller umiddelbart efter du har bestilt rejsen, da der kan forekomme ekstra omkostninger, hvis der skal foretages ændringer i eksisterende rejsedokumenter ligesom at mange tilkøbsmuligheder kan være steget i pris eller kan være udsolgt jo tættere man kommer på afrejsedatoen.

Når du bestiller din rejse hos GG Tours har du altid mulighed for at tilkøbe følgende ekstra ydelser:

Ekstra flyprodukter:

– Ekstra bagage til in-checkning
– Pladsreservationer eksempelvis m/ekstra benplads

Ekstra hotelprodukter såsom:

– Upgrade af værelse
– Halv eller helpension

Hotel transfer eller lejebil under opholdet:

– Shuttle transfer eller taxi til hotel
– Billeje under hele opholdet

Nb. Kun muligt under Flex Travel (transfer indgår under Guided Travel)

Events og koncerter:

– Forskellige udflugter
– City Cards med offentlig ansport og adgang til museer
– Koncert –og operabilletter o.l.

Nb.  Udflugter m.m. indgår under Guided Travel, men på nogen rejser er det muligt at tilkøbe ekstra ydelser.

Beskrivelse og priser for hver enkelt tilkøb fremgår når du bestiller din rejse. Du har også mulighed for at bestille tilkøb efter du har bestilt din rejse.

Forsikringer:

GG Tours samarbejder med Gouda forsikring og tilbyder både afbestillings- samt og rejseforsikringer.

Afbestillingsforsikringer:


Ved bestilling af en Gouda Afbestillingsforsikring er du fuldt dækket, hvis du må annullere din rejse pga sygdom eller andre omstændigheder i familien. Med afbestillingsforsikringen kan du annullere din rejse uden økonomisk tab. Gouda dækker alle dine udgifter du har haft ifm. bestilling af rejsen.  For at en afbestillingsforsikring skal virke er det det vigtig du bestiller den sammen med eller umiddelbart efter dit køb af rejseproduktet. Vær opmærksom på, at når man bestiller rejser inklusive fly er der ingen fortrydelsesret. Det er er derfor altid en god ide at bestille en afbestillingsforsikring,

Rejseforsikringer:
Det anbefales at rejse med en rejseforsikring. Det gule sygesikringskort er afskaffet pr. 1. august, 2014. Den offentlige rejsesygeforsikrings exit, er ikke uden konsekvenser for danskerne, som hidtil har haft bedre forhold end de fleste andre EU-borgere. Som bekendt sidestiller det blå EU-sygesikringskort danskerne med borgere i det pågældende land, og der kan visse steder være en egenbetaling. For mere info, se: www.huskdetblaa.dk
GG Tours er agent hos Gouda Rejseforsikring og Gouda har sin egen, danske alarmcentral.. Hos Gouda har du også adgang til 24 timers lægevagt, hvor du kan få vejledning om medicin og lægebehandling. Kort og godt er du og familien godt sikret ved at tegne en rejseforsikring.

En årsrejseforsikring fra Gouda sikrer dig bl.a.:

• Lægebehandling, medicin, hospitalsophold og hjemtransport
• Hjælp fra danske læger, sygeplejersker og krisepsykologer
• 24 timers alarmcentral og lægevagt med vejledning om medicin og behandling
• Hjemkaldelse til Danmark i tilfælde af akut sygdom hos pårørende
• Økonomisk kompensation for tabte feriedage

Årsrejseforsikringen kan købes, så den dækker dig som enkeltperson samt dækker hele husstanden. Egne medrejsende børn under 18 år er dækket, uanset om de er en del af husstanden eller ej. Dog må ferierejsen maksimalt have en måneds varighed.

GG Tours kan ikke gøres erstatningspligtig for ulykker, personskader, sygdom, manglende bagage, tyveri e.l. som måtte opstå under eller i forbindelse med rejsen. Vi anbefaler derfor altid at tegne en rejseforsikring.

Billeje:

Billeje kan anbefales til flere af vore Flex Travel produkter. VI er partner med Rentalcars, hvilket sikrer dig markeds bedste priser. Du kan bestille billeje under Flex Travel. Rentalcars tilbyder biler fra forskellige biludlejningsfirmaer og vi vælger altid de bedste til prisen, som passer til dit behov.

Til det bestilte billejeprodukt fremsender vi altid en bilreservationslejeaftale samt vilkår som du skal medbringe sammen med gyldigt ID.  Læs grundigt materialet som du modtager fra GG Tours. Biludlejningsfirmaet kan afvise dig, hvis du ikke overholder de krav som er skitseret I lejeaften, herunder krav til ID, kreditkort m.m.

Vi anbefaler altid at tegne fuld billejeforsikring gennem GG Tours eller biludlejningsfirmaet. Det er den sikreste måde at undgå eventuelle uoverensstemmelser på. Det er vigtigt at du allerede ved afhentning eller returnering af bilen gør opmærksom på eventuelle mangler eller uoverensstemmelser i forhold til lejekontrakten. Når du afhenter bilen skal du underskrive et slutdokument på stedet udover den lejeaftale som er indgået mellem os. Det er vigtigt at du læser dette dokument igennem inden du underskriver, dette slutdokument er ligeså juridisk gældende som selve lejeaftalen vi har indgået med Rentalcars.

Vær opmærksom på at GG Tours ikke tager ansvar for eventuelle uoverensstemmelser som måtte opstå mellem jer og det enkelte biludlejningsfirma som opstår som følge af slutdokumentet underskrevet på stedet.

Ordrebekræftelse og slutinformation:

Når du modtager din ordrebekræftelse er det som med alle andre produktkøb vigtigt at du altid selv checker at ordrebekræftelsen stemmer overens med din bestilling inden du tager på ferie, herunder hvad du har bestilt, om navne er anført korrekt, rejseperiode etc. Efter du har afgivet jeres ordre vil du modtage slutinformation, herunder rejsedokumenter, hotel booking samt andre relevante dokumenter senest 2 uger før afrejse, hvis ordren er afgivet en måned eller mere før afrejse og senest 7 -1 dag for rejser som er bestilt mindre end en måned før afrejse. Dette gælder også for tilkøb. Alle rejseinformationer og dokumenter mailes til jeres personlige konto online og du skal selv sørge for at ud-printe og medbringe alle relevante dokumenter på rejsen.

Rejsedokumenter:

Det er meget vigtigt at de personoplysninger som du oplyser ved bestilling på alle rejsende er korrekte og i fuld overensstemmelse med alle rejsendes pas. GG Tours tager ikke ansvar for forkert angivet personoplysninger. Mange flyselskaber kan kræve betaling for en helt ny flybillet, hvis der er væsentlige fejl. Rejser du med børn op til 15 år skal fødselsdatoer altid oplyses.

På rejser med fly er det ikke muligt at fortryde sin ordre. Ønsker du at foretage ændringer på din ordrebestilling eksempelvis ændre navne, periode e.l. kan det gøres mod ekstra betaling og gebyr som beregnes ud fra dagsprisen på det enkelte flyselskab. GG Tours tager altid et gebyr på min. 250 for ændring af flybilletter, som pålægges ekstraudgiften til flyselskabet.

Nutidens flybilletter, ser meget forskellige ud fra flyselskab til flyselskab, hvor nogle flyselskaber udsteder et rejsedokument nøjes andre med en form for rejsekvittering. Det er ikke længere nødvendigt med fysiske billetter eller et egentligt rejsedokument. På jeres fremsendte rejsepapirer skal blot fremgå jeres reservations/bookingnummer, som er det I skal benytte til at checke ind samt naturligvis navne på rejsende og en rejseplan. Mangler disse oplysninger bedes I kontakte GG Tours omgående.

På og under rejsen:

Selvom det i 99% af tilfældene altid går som planlagt, kan der opstå ude fra kommende situationer, som kan få betydning for jeres rejse, herunder almindelige småændringer af flyvetider, men også mere alvorlige strejker, naturkatastrofer o.l.

GG Tours vil holde jer underrettet om eventuelle ændringer af flyvetider, strejker, naturkatastrofer o.l.  I tilfælde af varslet aflysninger pga. strejker, naturkatastrofer o.l. skal I med mindre andet er oplyst altid møde op i lufthavnen, da I ellers ikke er berettiget til af få ændret jeres rejseplan eller få refunderet jeres betaling.

Transfer:

GG Tours vil altid oplyse transfer muligheder til og fra hotel. I pakkerne Guidet Travel og for grupper og virksomheder er transfer til og fra hotel som regel inkluderet. I rejsepakkerne Flex Travel kan tilkøbes transfer eller lejes en bil – se priserne ud for det enkelt produkt.

Opholdet:

Hvis du ankommer på jeres destination og konstaterer at der er forhold som ikke stemmer overens med jeres bestilling, skal du tage kontakt til GG Tours omgående, så vi kan få rettet op på det på stedet. Vi kan ikke imødekomme eventuelle krav, som først er os i hænde efter at rejsen er afsluttet.

Fortrydelse/ændringer/afbestilling af købt produkt:
Ved afbestilling af et bestilt produkt gælder de almene regler inden for købeloven fra det tidspunkt varen bliver bestilt, dette gælder dog kun for produkter, hvor flytransport ikke indgår. indgår flyrejse i dit produkt kan du ikke fortryde eller annullere din ordre. GG Tours refunderer ikke indbetalt deposita eller restbetalinger ved køb af rejse med fly inkluderet.

Produkt-/programændringer eller aflysning foretaget af sælger
I tilfælde af GG Tours ApS foretager væsentlige ændringer på det solgte produkt vil vi altid informere kunden herom og kunden skal acceptere ændringens form og karakter umiddelbart efter denne indtræffer. Hvis ændringen væsentligt forringer det købte produkt værdi, er GG Tours forpligtiget til at finde en ny rejse af tilsvarende værdi og karakter eller refundere et beløb der svarer til ændringens markedsværdi.
Aflysning:
GG Tours kan til enhver tid aflyse grupperejser, hvis det skønnes, at der ikke er nok deltagere til at arrangementet kan gennemføres på økonomisk bæredygtig vis. GG Tours skal i sådanne tilfælde refundere det fulde indbetalte beløb til køber eller tilbyde et tilsvarende arrangement, som skal accepteres af kunden.

Komplikationer under rejserne forårsaget af tredje part:
GG tours kan ikke gøres erstatningsansvarlig for forsinkelser forårsaget af tredje part, herunder forsinkede flyafgange, kødannelser på motorveje, forsinkelser ved grænseovergange, tekniske problemer med busser, færger, toge o.l. – her gælder de alm. betingelser som er udstukket af EU – http://europa.eu/youreurope/cItIzens/travel/passenger-rights/aIr/Index_da.htm – kunden er også ansvarlig for selv at checke reglerne for det enkelte fly eller transportselskab.

Ligeledes kan GG Tours ikke gøres erstatningsansvarlig for aflysning af koncerter/operaer o.l., som måtte opstå pga. sygdom, dårlige vejrforhold under udendørs koncerter o.l.

Omkring vilkår for bestilling af rejser hos GG Tours, henvises i øvrigt til vore handelsbetingelser.